شاید اکوئناکس جدید پیشرفتهترین خودروی امروزی نباشد اما درزمینهٔ تکنولوژی یک گام بسیار بزرگ نسبت به نسل قبلی که در سال 2010 معرفی شد به سمت جلو برداشته است. خصوصاً داخل خودرو که در آن از تمامی جدیدترین پیشرفتهای تکنولوژی استفاده شده است. همچون سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink که توسط نمایشگرهای 7 یا 8 اینچی ارائه شده و از هر دو سیستم کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل پشتیبانی میکند.
دیگر عناصر جدیدی که در اکوئناکس 2018 بکار رفته است، روکش صندلیهای بسیار بادوام و صندلیهای عقب جدید موسوم به «kneeling» است. این صندلیها قابلیت خوابیدن بیشتری دارند که موجب میشود هنگام خواباندن صندلیهای عقب فضای تختتری فراهم شود. همچنین این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی فراوانی شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم هشدار نقاط کور و یک سیستم دوربین فراگیر اشاره کرد. علاوه بر این موارد، نسل سوم اکوئناکس مجهز به سیستم رانندگی نوجوانان شده است که به پدرها و مادرها اجازه میدهد با بررسی گزارش خودرو از رانندگی فرزندان نوجوانشان، نحوهٔ رانندگی آنها را کنترل کرده و زیر نظر داشته باشند.
نسل سوم اکوئناکس بر روی پلتفرم «دلتا» جنرال موتورز ساخته شده است. این پلتفرم که با مدل کامپکت کروز مشترک است، موجب کاهش وزن حدود 180 کیلوگرم اکوئناکس جدید شده که کاهشی 10 درصدی را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد. جدای از مزایای آشکار این امر در کاهش مصرف سوخت و بهبود دینامیک رانندگی، جنرال موتورز گفته است که این در این پلتفرم جدید امکان بهکارگیری صفحه آمپر پایینتر و دورتر فراهم شده است که موجب بهبود دید روبهجلوی راننده میشود. مهندس ارشد اجرایی جنرال موتورز «Rick Spina» در رابطه با اکوئناکس جدید میگوید:
«این خودرو یک SUV کاملاً جدید است که در یکی از پررقابتترین کلاسهای خودرویی قرار دارد. نسل جدید اکوئناکس دارای معماری قویتر، بهرهوری بیشتر و تکنولوژی بالاتر است».
درمجموع برای نسل جدید شورولت اکوئناکس سه پیشرانهٔ توربوشارژ در دسترس خواهد بود. یکی از این سه موتور، از نوع دیزلی است که تا حدودی تعجببرانگیز به نظر میرسد زیرا این برای اولین بار است که برای یک SUV کامپکت ساخت آمریکا یک پیشرانهٔ دیزلی ارائه شده است. این موتور دیزلی از نوع چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت است که 135 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعتهٔ اتوماتیک منتقل میشود و GM ادعا کرده است که مصرف سوختی برابر با تنها 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه دارد.
دو موتور دیگر از نوع بنزینی هستند. اولی یک واحد 1.5 لیتری توربو با 170 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور که در کنار یک گیربکس 6 سرعتهٔ اتوماتیک مصرف سوخت 7.6 لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه دارد. نمونهٔ دوم هم 2 لیتری توربو با 250 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور است. برای این موتور یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است که مصرف سوخت 8.4 لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه را برای آن فراهم میکند. سازنده اعلام کرده است که خریداران با توجه به نیازهای خود و ویژگیهایی که بیشتر برایشان اهمیت دارند میتوانند یکی از این موتورها را انتخاب کنند. هر یک از این پیشرانهها ویژگیهای متفاوتی شامل عملکرد، بازده و قابلیت را ارائه میکنند درحالیکه موتورهای بزرگتر از مزیت قدرت و نمونههای کوچکتر از امتیاز مصرف سوخت برخوردارند.
شورولت اکوئناکس 2018 در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود درحالیکه سیستم چهارچرخ محرک هم بهصورت آپشن برای آن قابل سفارش است. این سیستم جهت کاهش مصرف سوخت میتواند ارسال نیرو به چرخهای عقب را قطع کند. این SUV مدرن و پیشرفتهٔ آمریکایی در سهماههٔ اول سال آینده برای فروش در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد و با رقبایی چون تویوتا رافور و هوندا CR-V به رقابت خواهد پرداخت. همچنین اکوئناکس جدید بهاحتمالزیاد در اروپا با برند اوپل و بهعنوان نسل جدید مدل آنتارا عرضه خواهد شد درحالیکه عرضهٔ آن در 115 بازار جهانی دیگر نیز در ادامهٔ سال 2017 برنامهریزی شده است.