درباره برندینگ آنلاین بدانید
درباره برندینگ آنلاین بدانید
فرصت هاى نامحدودى در دنیاى آنلاین وجود دارد . شرکت هاى خلاق مى توانند با استفاده از اینترنت ، با شیوه هایى جدید به جذب و آگاه کردن مشتریان بالقوه پرداخته و روابطشان با مشترى را حفظ نموده و گسترش دهند . در سال هاى اخیر ، میزان زمانى که دست اندرکاران تجارت در شبکه هاى آنلاین صرف مى کنند ، به شدت افزایش یافته است . بدین سبب اینترنت یک فرصت بى نظیر براى تمام کسب و کارها به شمار مى رود . با این حال ، هنوز از تمام این پتانسیل استفاده نشده است . مشتریان تجارى تمایل دارند که قبل از خرید خدمت یا محصول ، وب سایت مربوطه را به دقت بررسى نمایند . همچنین استفاده از شیوه هاى سنتى براى به روز نگاه داشتن اطلاعات محصولات و خدمات کافى نیست .
نقش وب سایت در برندسازی
برخى به اشتباه بر این باورند که تنها و اصلى ترین دلیل وجود وب سایت یک شرکت این است که این وب سایت همانند یک کاتالوگ عمل کند . ضمن تاکید بر نادرست بودن این اندیشه باید بیان داشت که یک وب سایت مى تواند ابزارى براى شناساندن برند باشد . یافته هاى تحقیقى که توسط اکسنچر ، در رابطه با ترجیحات تصمیمات خریداران صنعتى که به صورت آنلاین خرید مى کنند ، صورت گرفت حاوى نتایج جالبى است . بر پایه این گزارش یک برند آشنا و مشهور مهمترین فاکتور براى خریداران آنلاین است و عوامل خدمات ، قیمت و تنوع در مراحل بعدى اهمیت مى باشند .
برندسازی آنلاین و مزایای آن در فضای اینترنت
در دنیاى مجازى ، کالاى فیزیکى براى لمس کردن وجود ندارد . از طرفى در این گستره ، اندازه شرکت ها آنچنان مهم نیست ؛ چرا که شرکت هاى کوچک و متوسط مى توانند فضایى را در یک سرور اجاره نموده و یک وب سایتى حرفه اى ایجاد کنند . برندینگ آنلاین در دو مزیت اینترنت سرمایه گذارى مى کند :
- اطلاعات : توزیع آنى جدیدترین اطلاعات
- سادگى : امکان انجام معاملات در هر زمان و مکان
فرایندهاى تجارى بى نقص و اطلاعات دقیق ، پیش شرط هاى هر تجارت آنلاین مى باشند . اگر خواستار بهبود تجربه برند هستید ، باید تلاش کنید که در همه عناصر گوناگون برداشت از برند ، همواره کارکرد مناسبى داشته باشند . در واقع ، در معاملات آنلاین فرصت یک تجربه فرد به فرد برند را در اختیار داریم . این کار را مجله وال استریت ژورنال براى مشترکین خود انجام مى دهد . کاربر مى تواند آنچه را که علاقه دارد در صفحه وب سایت ببیند ، انتخاب نماید .
EBAY مثالی از برندینگ آنلاین
موفقیتى مشابه توسط ئى بى (Ebay) به دست آمد . اکثریت کاربران اینترنت اى بى را مى شناسند و با آن کار کرده اند . ئى بى با وب سایت جدیدش (business.ebay.com) که مخصوص نیازهاى صنعتى طراحى شده ، تلاش مى کند که این بخش را نیز جذب نماید . این وب سایت همه نیازهاى یک شرکت را که ممکن است بخواهد بفروشد یا بخرد ، از ملزومات دفترى تا اجزا الکتریکى و تجهیزات سنگین عرضه مى کند .
چگونگى ارائه آنلاین برندتان به گروه هاى هدف از مالکان شرکت هاى کوچک تا خریداران بسیار بزرگ صنعتى – بستگى دارد . تحقیقى که شرکت اچ پى در مورد الگوهاى خرید شرکت هاى کوچک انجام داد ، مشخص نمود که این تصمیم گیرندگان ترجیح مى دهند کالاها و خدمات را آنلاین بخرند یا لااقل در اینترنت جستجو کنند . بدین سبب ، اچ پى سایتى را طراحى نموده است که شرکت هاى کوچک و متوسط را هدف قرار داده و مالکان را با تبلیغات وسیع ، ایمیل هاى مستقیم ، و ارسال کاتالوگ به سوى این سایت مى کشاند .
چگونه وب سایت به برندسازی آنلاین کمک می کند.
همچنان که پیش تر اشاره شد ، یک برند مناسب باید از دید مشترى منحصر به فرد و متمایز باشد . این برند منافع کارکردى و منافع احساسى را انتقال داده و وعده و تعهدى است که به طور پیوسته به مشترى ارائه مى گردد . جاذبه هاى احساسى در ایجاد یک وب سایت تجارى مى تواند بسیار مهم باشد ، زیرا انسان بعد از ١٠ ثانیه تمرکزاش را از دست مى دهد ؛ بنابراین جاذبه هاى احساسى به همراه محتویات مرتبط و جذاب ، مهمترین مؤلفه در جذب بازدید کنندگان وب سایت مى باشند . اما متأسفانه اکثر سایت هاى صنعتى تجارى همانند محصولاتشان ، خشک و کسل کننده اند .
بعد مهم دیگر سایت هاى تجارى صنعتى ، این است که باید در اولین مکان [ صفحه جستجو ] دیده شوند . تنها تعداد کمى از مشتریان با تأمل بسیار به جستجو مى پردازند . بنابراین مى باید سایت ها را بهینه نمود تا در اولین صفحات موتورهاى جستجو ( مانند گوگل و یاهو ) دیده شود . براى دستیابى به صفحات اولیه موتورهاى جستجو ، معمولاً باید با متخصصان نرم افزارى مشاوره کرد .
موضوع : درباره برندینگ آنلاین بدانید
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط :
درباره برند سازی بدانید
منظور از برند سازی اخلاقی دربازاریابی کسب و کار چیست؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی : درباره چارچوب بازاریابی بدانید
برند سازی برای کسب و کار های کوچک چگونه است؟
برند سازی احساسی چیست ؟