جورجیو آرمانی و راهکارهای برندسازیاش
جورجیو آرمانی و راهکارهای برندسازیاش
گسترش دایره مخاطبان میتواند یکی از موفقیتهای اساسی یک نام تجاری در انجام فعالیتهای بازاریابی باشد، چراکه هر چقدر آمار مخاطبان یک برند بالاتر رود، به همان میزان درجه فروش و گسترش نام تجاری مذکور نیز بالاتر خواهد رفت. در همین راستا از جمله راهکارهای قابل توجهی که برند آرمانی به عنوان یک برند لوکس و لاکچری، در سالهای اخیر اتخاذ کرده، نحوه خاصی از قیمتگذاری است؛ به این معنا که لاکچریبودن این برند به معنای گرانقیمتبودن تمام محصولات آن نبوده و مخاطبان جهانی این نام تجاری میتوانند برخی از تولیدات آن را با قیمتهای پایینتری تهیه کنند. نحوه قیمتگذاری این برند به گونهای است که طیف متنوعی از محصولات را از گرانقیمتترین تا قابل دسترسترین آنها، ارائه میدهد و بر همین اساس نیز توانسته است گروههای مختلفی از مصرفکنندگان را برای خود داشته باشد.
برندهای معروف جهان عموما موفق شدهاند که به سبک خاص خود دست پیدا کنند و از طریق همان سبک نیز بین مخاطبان خود شناخته میشوند. آرمانی نیز با ارائه طرحهای منحصربهفرد توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک نام تجاری با سبک و سیاق مخصوص به خود پیدا کند. جورجیو آرمانی، مؤسس اصلی این نام تجاری در کنار دیگر طراحان این برند، موفق شدهاند سبکی منحصربهفرد را برای تولیدات خود، خصوصا در زمینه تولید پوشاک، انتخاب کنند که در طی چندین دهه از عمر این شرکت، به خوبی در بین مخاطبانش تثبیت شده و از سوی آنها پذیرفته شده است. سبک خاص برند آرمانی بیشتر یک سبک مردانه است که این شیوه حتی در تولیدات لباسهای زنانه این برند نیز خود را نشان میدهد. همچنین حضور رنگهای سرد نیز به عنوان یکی دیگر از نشانههای سبکی این برند به خوبی برای مصرفکنندگان آن آشناست.
- برندی که مخاطب آن جوانان هستند
در هر فرایند بازاریابی، انتخاب درست مخاطبان، بسیار مهم و تأثیرگذار است، به این معنا که یک برند باید به این درک رسیده باشد که چه گروههایی از افراد جامعه را باید مخاطب پیامهای تبلیغاتی خود قرار دهد؛ در این میان جورجیو آرمانی به عنوان یک برند لوکس که به سبک خاص خود نیز دست یافته است، مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کرده و یک بازه سنی 25 تا 35 ساله را برای این گروه در نظر گرفته است. تنوع محصولات این برند که شامل پوشاک، جواهرات، لوازم آرایشی، عینک … است، جوانان را بیشتر به سمت این محصولات سوق داد و این برند نیز به خوبی گروه مصرفکنندگان خود را شناخته و با توجه به نیازها و علایق آنها به فرایند بازاریابی و تبلیغات دست میزند. همچنین این برند برای محصولات خاص خود نیز مخاطبان مشخصی دارد. به عنوان مثال، شلوار جین این نام تجاری محصولی است که بیشتر در بین گروه سنی جوانان 18 تا 30 ساله طرفدار داشته و خصوصا سیاستهای قیمتگذاری این برند برای ارائه قیمتهای پایینتر بیشتر در حیطه این محصول و در جهت راضی نگهداشتن این گروه بزرگ از مصرفکنندگان بوده است.
حضور در عرصههای مختلف تجاری میتواند به رشد بیشتر یک برند کمک کند، البته این امر در شرایطی اتفاق میافتد که برند مذکور جایگاه خود را در بازارهای مصرف پیدا کرده باشد و از طریق گسترش فعالیتهای خود، بتواند این جایگاه را هر چه بیشتر تثبیت کند. برند آرمانی نیز به دنبال فعالیتی که با برند معروف سامسونگ در زمینه ارائه گوشیهای همراه داشت، وارد یکی دیگر از عرصههای تجاری نیز شده و این بار در زمینه ساخت هتلها و مراکز تفریحی زنجیرهای ورود پیدا کرده است. همکاری با شرکت بزرگ هتلسازی اعمار که یک شرکت معروف اماراتی در زمینه ساخت هتل به شمار میرود، نام برند آرمانی را روی هتلهای معروف این شرکت در شهرهای بزرگی چون نیویورک، پاریس، میلان، هنگکنگ، شانگهای، سئول و … قرار داده و در جهت گسترش هر چه بیشتر این نام تجاری عمل کرده است.
موضوع : جورجیو آرمانی و راهکارهای برندسازیاش
مطالب مرتبط :
درباره برند سازی بدانید
منظور از برند سازی اخلاقی دربازاریابی کسب و کار چیست؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی : درباره چارچوب بازاریابی بدانید
برند سازی برای کسب و کار های کوچک چگونه است؟
برند سازی احساسی چیست ؟
درباره برندینگ اجزا بدانید
درباره برندینگ آنلاین بدانید
برگرفته از شنبه