بررسی طراحی داخلی کابین بنتلی فلایینگ اسپور جدید + تصاویر
نام برند بنتلی با واژههای سلیقه و آرامش گره خورده است. جدیدترین پرچمدار این خودروساز یعنی فلایینگ اسپور از این قضیه مستثنا نبوده و در واقع دارای پیچیدهترین کابین تاریخ بنتلی میباشد.
هر دستگاه فلایینگ اسپور دارای 350 پانل چرمی است که توسط 141 مهندس و کارگر خبره به 60 بخش کابین دوخته میشود. برای افرادی که نگران منبع تهیه این چرمها هستند باید گفت چرم استفاده شده در کابین این خودرو از گاوهای اروپای شمالی و به عنوان محصولات جانبی صنعت گوشت به دست میآید. محیط زندگی این گاوها هم عاری از هرگونه انگلی بوده و بنابراین محصولی کاملاً تازه به دست مشتریان میرسد.
افراد خوششانسی که پا داخل کابین فلایینگ اسپور خواهند گذاشت تنها با چرم روبرو نخواهد شد. برای تولید این بخش که رضایت مدیران سختگیر بنتلی را جلب کند حداقل 5 ماه زمان نیاز است.
فرمان این خودرو یکی از پیچیدهترین بخشهاست. بنتلی میگوید فرمان فلایینگ اسپور بیشترین کار مربوط به دوخت چرم در کل صنعت خودرو را به خود اختصاص داده است. این ادعای بزرگی است اما واقعاً بنتلی شایستگی چنین چیزی را دارد. برای کنار هم قرار دادن تکههای چرم دوخت های متقاطع نیاز است و واضح است که ربات یا ماشین نمیتواند چنین کاری را انجام دهد. دوخت چرم هر فرمان حدود 3.5 نیم ساعت طول میکشد و این کار را یک هنرمند درجهیک انجام میدهد.
اگرچه بنتلی از فرمان خودرو به عنوان پیچیدهترین بخش کابین نام برده اما تولید صندلیها هم اصلاً ساده نبوده و حدود 12 ساعت برای دوخت پوشش آنها زمان نیاز است. این خودروساز بریتانیایی همچنین لوگوی خاص B را روی پشتسریها الصاق میکند. همین لوگوی B دارای 5103 دوخت است!
برند شرکت بنتلی یک مترادف برای سلیقه و اصلاح است. آخرین خودرو لوکس کمپانی بنتلی، یعنی Flying Spurs، نیز از این امر مجزا نیست. محصول فوقالعاده بنتلی یکی از پیچیدهترین طراحیهای داخلی را در تاریخ محصولات این برند به خود اختصاص داده است. هر کدام از خودروهای این عنوان از ۳۵۰ قالب چرم ساخته شده که بر روی ۶۰ قطعه داخلی، توسط ۱۴۱ صنعتگر، دوخته شدهاند. نکته جالب اینجاست که برای دوخت چرمها بر روی خودرو نزدیک به دو مایل نخ مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت همچنین اعلام کرده که چرم استفاده شده، از پوست بوفالوهای اروپای شمالی گرفته شده و تمام این حیوانات ابتدا در صنعت اغذیه حضور داشتهاند و شرکت هیچگونه از این موجودات را برای استفاده شخصی از بین نبرده است. در کنار رعایت روند اخلاقی برای تهیه چرمها، شرکت بنتلی همچنین اطمینان خاطر کرده است که تمامی چرمها خالی از هر نوع انگل باشند تا به مرور زمان پوششهای خودرو لکه دار نشوند.
روند و زمان لازم برای اجرای دوختها
گفته میشود کارکنانی که مسئولیت طراحی و دوخت چرم بر روی خودرو را داشتهاند، در کمترین حالت، به مدت پنج ماه زیر نظر استاد مربوطه در شرکت بنتلی آموزش دیدهاند. علت این عمل اصرار کمپانی به بینقص بودن پوشش داخلی خودرو بوده است. یکی از نکتههای مهم در طراحی داخلی این خودرو پوشش دور فرمان است. کمپانی بنتلی اظهار داشته که این دوخت خانه تمامی پوششهای دستباف در صنعت خودروسازی است. این یک ادعای خیلی قدرتمند است که البته بنتلی حق گفتن آن را دارد.
دوختهای انجام شده بر روی این اجزا به قدری پیچیده است که هیچ دستگاه دوختی از پس آنها بر نمیآید. گفته میشود زمان دوخت هر یک از پوششهای فرمان، توسط یک استادکار، نزدیک به سه ساعت و نیم به طول میانجامد. با این که شرکت بنتلی فرمانها را پیچیدهترین بخش نامیده است، ولی این به آن معنی نیست که اجرای دیگر اجزا آسان باشد. لازم به ذکر است که دوخت روکش صندلیها دوازده ساعت زمان نیاز دارد. نکته قابل توجه آن است که شرکت بنتلی لوگو خود را بر روی بدنه صندلیهای خود دوخته است که از ۵۱۰۳ بخیه تشکیل شدهاند.
مطالب مرتبط:
قابل اطمینان ترین و کم خرج ترین خودروها کدامند؟
معرفی خودرو تاگ ؛ نخستین خودرو ملی ترکیه
آشنایی با تمام علائم صفحه کیلومتر خودرو
معرفی تویوتا هایلندر 2020 + تصاویر
معرفی خودرو میتسوبیشی میراژ 2020 + تصاویر
بررسی خودرو هیوندای آزرا فیس لیفت 2020